Köpvillkor

Leveransvillkor 

När du handlar hos oss tänk på att alla priser i butiken som standard visas exkl. moms då vi i huvudsak har företags kunder, men det finns möjlighet att välja att visa priserna inkl.moms. Momsen specificeras alltid i kassan. Var även noga med att kontrollera fraktvillkor för dina varor då frakten på större varor och släp beräknas och läggs till efter order i samförstånd med dig.  Vi levererar alla produkter och tillbehör inom Sverige i samarbete med speditörer som Schenker. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

 

Speditörer 

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

 

Leveransbekräftelse 

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Tänk på att kontrollera fraktkostnaden om du beställt varor med villkor frakt beräknas efter order.  Du får även ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

 

Transportskador 

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

 

Frakt – Större produkter 

Större produkter som släp och större reservdelar levereras normalt sätt med vår egen turbil i södra Sverige, och med olika fraktbolag i norra Sverige. Vi planerar alltid frakten med er innan varorna levereras.

 

Frakt – Mindre produkter 

Mindre produkter, som till exempel: belysning, bromsdetaljer, däck levereras med Schenker parcel till företag och för privatpersoner till ditt närmaste schenkerombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället ett mail som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

 

Hämta själv i butik 

Om du hellre vill hämta i någon av våra butiker kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i någon av våra butiker när det passar dig. När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshoppens kassa. Efter att din order har tagits emot skickas produkterna internt från vårt centrallager till önskad butik. I orderbekräftelsen finns en länk där du väljer önskad butik. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Observera att ordern återgår till vårt centrallager 14 dagar efter du mottagit första avisering. Våra butikers öppettider hittar du längst ner på startsidan.

 

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.